Gerard Di-Maccio

Gerard Di-MaccioFranse Visionary kunstenaar

Gerard Di-Maccio is een wereldwijd bekend schilder met meer dan vier decennia van succes in de internationale kunstwereld. Hij schiep de Visionary kunststroming terug in de vroege jaren 1980 en is uitgegroeid tot de referentie en leidende figuur voor visionaire kunstenaars en kunstverzamelaars over de hele wereld. Di-Maccio exposeerde zijn werken in heel Europa, Azië en de Verenigde Staten in musea, internationale kunstevenementen en op prestigieuze galeries. Hij heeft een aanhang van kunstverzamelaars van over de hele wereld, waaronder in Japan, waar een Japanse kunstverzamelaar leidde tot de oprichting van een museum, dat uitsluitend gewijd is aan Di-Maccio’s schilderijen. De Di-Maccio Museum geopend op 5 augustus 2010, in Niikappu, Japan

 

 

 

 

 

 

 

Deze unieke kunstenaar past bij zijn Italiaanse, Spaanse en Franse erfgoed om een aantal van de meest unieke kunstwerk in de wereld te creëren. De lijst van prijzen en onderscheidingen voor zijn kunst is lang en indrukwekkend, net als zijn omslagen van tijdschriften, televisie interviews en reportages, en onderscheiden tentoonstellingen. Hij wordt vast vertegenwoordigd door diverse galeries en agenten in Frankrijk, Europa, de VS en Azië.

In het kort zal worden toegelicht volgende:

* Gerard Di-Maccio heeft aanhoudende internationale bekendheid om zijn creatieve en kritische oog en hand bereikt, technische beheersing, onorthodoxe visuele technieken, inzichtelijke en intuïtieve artistieke beelden en zeldzame esthetische gevoeligheid.
* Hij heeft prijzen gewonnen en prestigieuze onderscheidingen voor zijn unieke kunst.
* Er zijn talloze musea en galeries exposities van zijn werk op prestigieuze galeries en musea over de hele wereld, ook in Parijs, Tunesië, Japan, Londen, Stockholm, Los Angeles, Chicago, België, Genève, Singapore en vele andere plaatsen.
* Zijn kunstwerken zijn geplaatst op de covers van de Amerikaanse (OMNI Magazine), Frans (Figaro Magazine), Japans (Asahi Shinbum) en Europese publicaties.
* Hij heeft een aantal boeken gepubliceerd over zijn kunst.
* Hij heeft het grootste olieverfschilderij 27 m. x 9 m. geschilderd.
* Zijn kunst wordt verzameld door vooraanstaande kunstverzamelaars over de hele wereld
* In Japan is een museum alleen maar om zijn kunst te huisvesten.
* Hij is uitgegroeid tot de toonaangevende kunstenaar in de Visionary Art beweging wereldwijd.

Gerard Di-Maccio is een buitengewone virtuele kunstenaar met een voorname artistieke loopbaan. Hij werd geboren in Algerije toen het nog een Franse kolonie, terug in 1938.
Di-Maccio studeerde kunst uit de jonge leeftijd van 14. Zijn grootvader was zijn eerste admiror en stimuleerde de jonge jongen door opknoping zijn eerste schilderij in zijn etalage. Di-Maccio ouders waren zich bewust van de passie en het talent van hun oudste zoon en besloten hun werk en thuis te verlaten en te verhuizen naar Parijs.

In Parijs, studeerde Di-Maccio kunst aan de prestigieuze Academie des Beaux Arts en door de leeftijd van 16 was hij al begonnen om zijn naam te vestigen als een uitzonderlijke en opmerkelijke kunstenaar. Zijn eerste bekendheid kwam van de illustraties voor kinderboeken bewerkt door de beroemdste redacteuren van Frankrijk, Castermans, Hachette en Bias.
In 1965 won hij het zeer competieve onderzoek van Frankrijk om Professeur te worden aan de Beaux Arts Academy in Parijs op een proefschrift over Morpho-psychologie. Zijn kennis van de anatomie en de architectuur is indeniable en dat laatste zal hem later helpen om fantastische projecten te creëren voor geweldige architectonische sculpturen.
Gedurende zijn carrière als docent ontwikkelde Di-Maccio zijn eigen artistieke stijl. Zijn eerste tentoonstellingen in Parijs leverde hem de eerste prijs in groep shows op tal van gelegenheden. Zijn eerste solo-exposities waren in België en later in Parijs, waar hij inmiddels een toonaangevend beeldend kunstenaar was. In 1979 besloot de kunstenaar dat het tijd was om zich uitsluitend te wijden aan zijn creatieve drang om zich te uiten op doek. Hij verliet zijn onderwijs carrière.

Zijn eerste tentoonstelling in deze periode was op het prestigieuze RA galerie in het historische centrum van Parijs en het was een enorm succes.

Kort daarna werd Di-Maccio herkend als de belangrijkste kunstenaar in een nieuwe artistieke beweging die hij creëerde en dat door de pers gedoopt werd «Visionaire Kunst». Hij bleef tot heden de leidende figuur in deze beweging voor andere visionaire kunstenaars en geïnteresseerde kunstverzamelaars over de hele wereld. Zijn jaarlijkse tentoonstellingen zijn consequent hoog aangeschreven door de hele Franse kunstwereld, een van de toonaangevende internationale kunst hubs.

Di-Maccio heeft bereikt uitgebreide en zeer gewaardeerde prestaties in de kunstwereld.
• Hij heeft deelgenomen aan grote internationale kunstevenementen, zoals de internationale kunstbeurzen in Londen, Stockholm, Genève.
• Art verzamelaars van over de hele wereld te verzamelen zijn schilderijen.
• In 1986, een Japanse kunstverzamelaar begonnen met een van de belangrijkste Di-Maccio collecties ter wereld, bestaande uit meer dan 220 van zijn schilderijen, waaronder een aantal grote kunstwerken en zijn monumentale schilderkunst (27m x 9m), die werd opgericht in 1997 .
• Prive kunstverzamelaars in Parijs hebben collecties van Di-Maccio’s kunstwerk van meer dan meer dan 100 van zijn schilderijen.
• In 1988, in Japan, werd de eerste rondtrekkende Di-Maccio tentoonstelling georganiseerd en ontving meer dan 200.000 bezoekers in zes maanden.
De heer Mitsutoshi Morino, Japanse kunst expert en Senior Project Manager van de Dienst Cultuur van de grote Japanse krant Asahi Shium) schrijft: «
In 1992-1993, hield ik Di-Maccio’s Exhibition weer in Japan, in 8 steden, waaronder Tokio, Osaka, Kyoto, Fukuoka en kregen een zeer hoge lof van populariteit. Het totale aantal bezoekers op 8 steden was ongeveer 250.000, en de tentoonstellingscatalogus …werd verkocht ongeveer 20.000 exemplaren … Als een persoon die zodanig is voor een lange tijd onder de indruk van zijn werk en zijn dichte uitdrukkingen … Het is mijn mening dat de heer Di-Maccio is een kunstenaar van buitengewone bekwaamheid met aanhoudende internationale bekendheid …. »
• Zijn kunstwerk siert de covers van de Japanse grote media (Asahi Shinbum), evenals grote publicaties in Frankrijk, Europa en de Verenigde Staten.
• In 1992, een Japanse kunstverzamelaar leidde de oprichting van een museum, dat uitsluitend gewijd is aan kunst Di-Maccio’s, behaald in 2010.
• Di-Maccio creëerde de eerste artistieke holografische werk dus een combinatie van een wetenschappelijke en artistieke benadering van technieken.
• Hij schiep de grootste olie-schilderij ter wereld die zal worden ondergebracht in zijn museum in Japan.
• Hij heeft geëxposeerd zijn kunst in de meest prestigieuze galerieën in Parijs en is uitgenodigd om eregast op lokaal groepstentoonstellingen in heel Frankrijk.
• Hij creëerde een zeer professionele beeldende kunst school en een kunstgalerie / cultureel centrum in Carthage.
• Hij is bekroond met de titel van «Ridder in de Kunsten» als erkenning voor zijn briljante kunst carrière.
• Hij won tal van top medailles en onderscheidingen voor zijn buitengewone artistieke talenten.
• Hij wordt vast vertegenwoordigd door diverse galeries en agenten in Frankrijk, ook in Parijs, Saint-Paul de Vence, Cannes, Honfleur, Courchevelle, Megève, Agen, Toulouse, Arcachon, Clermont-Ferrand, Rijsel.
• Hij belangrijke tentoonstellingen in galeries en musea hadden in heel Europa, de VS en Azië.
• Vier boeken van zijn kunstwerken zijn gepubliceerd en een vijfde is momenteel in de maak

2 / Di-Maccio de verklaring van de kunsten

“In elk doek, probeer ik een mysterie te maken, een stilte, dingen die overblijven onnoemelijke zodat de kijker kan zelf zijn eigen universum te ontdekken door het projecteren van zijn cultuur en zijn dromen. Een notie van tijd speelt een rol, maar het gaat om een zeer langzame “tijd”, alsof uitgerekt in de eeuwigheid.

Ik probeer te creëren door mijn kunst een authentieke, fundamentele uitdrukking, waarin het onderbewustzijn van een tijdperk buiten de directe realiteit openbaart.

De cijfers die ik maak ook niet thuis in een tijdperk of in een bepaalde ruimte, zodat elementen van het dagelijks leven, die hen zou beperken tot een nauwkeurige tijdperk, niet interfereren. Ik creëer personages die ontsnappen aan de dagelijkse realiteit.

In de meeste gevallen, denk ik mijn modellen. Ze komen langzaam. I altijd beginnen met het tekenen de ogen, dan bepalen het vorm van de kop en het lichaam gezien het feit dat nauw verband bestaat tussen de elementen van een persoon en het omringende heelal.

Ik heb ook vaak vragen modellen om te poseren voor mij, zodat bij de opstelling ervan, ik kan ook nieuwe facetten van anatomie te ontdekken en om mezelf te bevrijden van stereotypen-te schilderen de rimpels, de gebreken is ook te verdiepen in de hyper-realiteit van het leven en incarneert de tekens met een morph-psychologie op basis van hun verleden en huidige leven.

Ik geloof dat we weer kunnen nemen van de technieken van de oude meesters uit de Renaissance tot hedendaagse ideeën uit te drukken. Ik gebruik van klassieke materialen zoals olieverf op zeer fijne doeken, soms op hout, achtergronden bereid met water en vervolgens bewerkt met een extra glazuur en vernis. Ik wil graag een patina die geven mensen een verlangen aan te raken en spreekt, in mijn mening, een toekomst die al heeft bestaan te creëren.

De samenstelling van een schilderij vergelijkbaar is met de interactie tussen de in een orkest. Het is noodzakelijk voor de opbouw van een kunstwerk, dat de verschillende details samen te voegen in het leiden van de ogen van de kijker naar de «krachtlijnen», waardoor energie en dynamiek in het stuk.

Een kunstwerk is een herinnering aan het universum. “

Ondefinieerbare wezens Di-Maccio’s dagen ons en vraag ons. Een perfecte kennis van de anatomie verleent omleiden van geloofwaardigheid op zijn denkbeeldige wezens.Waardig van de grote meesters van de Renaissance, de precisie van de anatomische details laat hem uit te drukken met een looptijd van kunstwerken voor de 21ste eeuw.

De architectuur in de persoonlijke universum Di-Maccio maakt hem een van de grote hedendaagse visionaire schilders. De panorama’s in zijn werken nodigen ons uit op een mysterieuze reis in een tijdloze, gewichtsloze wereld. Deze uitzonderlijke kunstenaar opent nieuwe horizonten voor ons en stelt een nieuwe directeur realiteit.
Superb techniek en grote kennis van culturen geven Di-Maccio De schilderijen van grote macht gelieerd aan een immateriële ruimtelijkheid. Zijn kunstwerken brengen naar de grote kunstenaars uit het verleden denken, vervoeren ze in een toekomst zonder grenzen met daarbij aandacht voor direct onze collectieve onderbewustzijn.

Di-Maccio giet al zijn energie in de passie van zijn kunst: zijn creativiteit wordt gestimuleerd door de grote componisten, Verdi, Mozart, Händel wiens meesterwerken te stimuleren zijn artistieke talenten, het uitbreiden van zijn horizon, verheffen hem tot nog grotere hoogten waar de kunstenaar en het kunstwerk worden bijna als een verlangen perfectie. Daarom Di-Maccio probeert de mythe van de lijdende kunstenaar te vernietigen, het schilderen van ‘s nachts, ziek, alcoholische, failliet. Zijn levensstijl is heel anders. Om fit te houden hij speelt tennis, en noch drinkt noch rookt, hij eet een evenwichtig dieet. Werken regelmatige uren, Di-Maccio is dan in staat om het beste van zichzelf te geven.

3 / Selectie van de belangrijkste tentoonstellingen

1938: geboortedatum: 07/31/38 – Italiaanse vader – Spaanse moeder
1964: Di-Maccio is student aan een aantal van de meest bekende kunstacademies is Parijs: Academie de la Grande Chaumière, Academie Julian, Ecole des Beaux-Arts.
1965: Parallel, Di-Maccio begint lerarenopleiding
1966: Di-Maccio presenteert een proefschrift getiteld “Morpho psychologie”
1967: Di-Maccio begint zijn kunst leraar carrière.
1959 – 1979: Parallel aan zijn studies en later tekenleraar de carrière van de jonge
Di-Maccio neemt deel aan een groot aantal groepstentoonstellingen
in Parijs en omgeving, ook Brussel en Osaka. Al snel is hij
erkend door de pers en de media als een veelbelovend kunstenaar, die ontvangt
verschillende prijzen en medailles.
1979: Eerste persoonlijke tentoonstelling in Parijs, Galerie Râ. Het enorme succes aanzet
Di-Maccio geheel wijden aan een professionele kunstcarrière.
1980: Persoonlijke tentoonstelling – Galerie RA –
1982: Persoonlijke tentoonstelling – Galerie Râ
PE op Château Livry Gargan
1983: PE – Galerij Râ
De zeer exclusieve Figaro Magazine wijdt 2 pagina’s aan het werk van de kunstenaar.
Di-Maccio ontvangt de “Silver Cube” voor de beste illustratie in het Frans
Tijdschriften.
Eerste Di-Maccio boek wordt gepresenteerd aan het publiek
1985: PE – Galerij Râ
PE – Kunstbeurs Londen (Brits)
PE – Kunstbeurs Stockholm (Zweden) – Koning Gustav van Zweden wordt aangeraakt door
zijn kunst.
Di-Maccio creëert de eerste artistieke holografie en de pers (LE POINT)
schrijft “Dali’s droom eindelijk gerealiseerd”
1986: PE – Congress Center Parijs – tentoonstelling georganiseerd door FNAC
1987: PE – Musee Rapin in Villeneuve-sur-Lot (Zuid-Frankrijk) – 40 grote
kunstwerken worden tentoongesteld.
PE – Galerij Râ
Franse TV Antenne 2 wijdt een documentaire film in zijn programma
“Infovisions”
1988: in de eerste PE georganiseerd door Asahi Shimbun in Japan (Osaka, Hiroshima, Tokyo): 75
oliën en pastels.
1989: PE – Thionville (Frankrijk)
PE – Galerij Râ
6 pagina’s in de Figaro Magazine!
1990: PE – Grand Palais (Parijs)
Lid van de jury voor de “Internationale festival van de fantastische film” in Avoriaz (Frankrijk)
1991: PE – Galerie Ra: presentatie van triptic 3m x 10,5 m
Dit evenement lokt talrijke persartikelen en Di-Maccio is vereerd om
presenteert zijn werk op Frankrijk 1, eerste tv-france-kanaal, in prime time.
Eregast in Saint-Sebastien-sur-Loire en Nantes.
1992: PE – Espace Cardin – De Franse couturier nodigt Di-Maccio vertonen om
belangrijke kunstwerken in zijn galerie. Onder hen een stuk van 2mx3, 3m.
Tweede PE georganiseerd door Asahi Shimbun (Tokyo, Osaka, Kyoto, Kobe, Okoyama, Hiroshima, Fukuoka, Shimonosheki): 70 belangrijke werken te ontvangen
de hoogste erkenning: 250.000 personen een bezoek aan de tentoonstellingen: meer bezoekers dan voor tentoonstellingen georganiseerd door Asahi Shimbun en het vertegenwoordigen van beroemde kunstenaars als Monet en Picasso! Meer dan 20.000 catalogi verkocht.
Eerste ideeën met betrekking tot de oprichting van een monumentaal schilderij in volgorde van Japanse klant, die een persoonlijke Di-Maccio museum in Osaka te worden ingehuldigd vóór 2012 op te bouwen.
1993: PE – Galerij Râ
PE – Galerie De Griffioen (Antwerpen-België)
1994: PE – Gallery Elysees-Montaigne (Parijs)
Di-Maccio presenteert aan de pers de maquette van wat wordt het grootste schilderij ooit geschilderd op doek door een enkele kunstenaar 27mx9m worden
1995: PE – Gallery Elysees-Montaigne
PE – Opera Gallery (Singapore)
1996: Di-Maccio werkt aan de oprichting van de monumentale schilderkunst die zal worden
afgewerkt in 1997
1997: PE – Galerie De Griffioen (Antwerpen – België)
PE – Galerie CFM (New York)
PE – International Artfair Genève (Suisse), waar ook werd het monumentale schilderij gepresenteerd aan het internationale publiek. Uitstekende pers en media reviews.
PE – Galerij Cherif Schone Kunsten (Sidi Bou Said – Tunesië). Daarnaast heeft de minister van Cultuur was gastheer van de monumentale schilderkunst in de Saint-Louis Kerk in Carthago. Deze tentoonstelling was de belangrijkste attractie tijdens de festiviteiten ‘Tunis, Culturele Hoofdstad van het Middellandse Zeegebied Zee “. Enorm succes, waarna de president van Tunesië nodigt Di-Maccio als burger of Honor aanzienlijk ontwikkelen van de culturele omgeving van het land.
Di-Maccio creëert een kunstgalerie en kunstacademie in Carthago.
De kunstenaar is vereerd meerdere malen met gouden medailles “November 7th” dat is de hoogst mogelijke onderscheiding in Tunesië.
Heel belangrijk pers en media-aandacht.
1998: PE – Galerie Jardin des Arts (Parijs): enorm succes: 100 grote
originele kunstwerken verkocht in 30 dagen.
PE – Galerie De Griffioen (Antwerpen – België)
PE – Gstaad (Zwitserland)
1999: Opening van de Espace Di-Maccio in Carthage, kunstgalerie en culturele
centrum in aanwezigheid van de minister van Cultuur.
Oprichting van de Di-Maccio kunstacademie in Carthage
2001: PE – Galerie Jardin des Arts – Honfleur
2002: PE – Galerie Jardin des Arts – Parijs
2003: PE – Galerie Espace Di-Maccio – (Sidi Bou Said – Tunesië)
Eerste meer substantiële introducties op de VS-markt van kunstwerken Di-Maccio in galeries in Chicago (Matignon Gallery), New York (Elliott Gamson)
Di-Maccio’s artwork wordt ook permanent getoond in de Galerij Du Vieux Saint-Paul (Saint-Paul de Vence-France), Galerie Sainte Catherine (Honfleur-France), Galerie Alpage II (Courchevel-Frankrijk), AMI des Arts (Parijs), Artclub (Parijs), Galerie Bartoux (Parijs)
2004: PE – Galerie Bartoux (Champs-Elysees-Parijs),
PE in Mona-Lisa Gallery (Saint-Tropez – Frankrijk)
2005: PE West-Fries Museum (Hoorn – Nederland)
PE Galerie Graal (Agen-France)
2006: PE Galerie Graal (Toulouse – Frankrijk)
PE Harras de Gassin (Saint-Tropez – Frankrijk) tijdens EK
Arabische Paarden
PE Galerie Chems (Lille-Frankrijk)
PE WK Arabian Horses (Parijs-Frankrijk): decoratie van VIP
lounge met meer dan 80 schilderijen, waaronder houten voorruit van 6 meter
lang en 2,5 meter hoog.
2007: PE Galerie Terre des Arts (Parijs – Frankrijk)
PE IDAG Gallery (Antwerpen-België)
PE Metamorphoses (Ville de Briançon – Frankrijk)
2008: PE Jardin des Arts (Parijs-Frankrijk)
Het verzamelen van kunstwerken in het Festival de Cannes (Theoule-Frankrijk)
Het verzamelen van kunstwerken in Cafmeyer Gallery (Knokke – België)
Het verzamelen van kunstwerken in Utrecht Open Art Fair – Celesta Kunst (Utrecht-
Holland)
Het verzamelen van kunstwerken getoond in Dreamscape tentoonstelling (Amsterdam –
Nederland)
Di-Maccio creëert twee beelden voor de Elephant Parade (Antwerpen-België)
die werden geveild voor de voordelen van de olifanten in Thailand.
Di-Maccio geeft een serie van giclees, in beperkte oplage
2009: Het verzamelen van kunstwerken in Galerie Beeldkracht (Scheemda-Holland)
Het verzamelen van kunstwerken in de galerie van Hoche (Versailles-Frankrijk)
Verzameling van werken in de galerij Gilles Febvre (Lyon-Frankrijk)
Verzameling van werken in de galerij Jardin des Arts (Parijs-Frankrijk)
2010: PE Galerie Graal (Agen / Toulouse-Frankrijk)
PE Galerie Ces’art (Parijs-Frankrijk)
Di-Maccio uitgeeft zijn eerste collectie van ‘Prestigieuze Presents en Collectibles ”
Opening van Di-Maccio Museum 5 augustus (Niikappu-Japan)
PE Galerie Graal (Clermont-Ferrand-Frankrijk)
PE in Galerie CES-Arts (Parijs-Frankrijk) en Galerie Gilles Febvre (Lyon-Frankrijk)
met een exclusieve collectie van giclees (kunst replica’s van Di-Maccio’s kunstwerken)
2011: Constructie van de eerste collectie van siliconen sieraden voor Batucada (Parijs – Frankrijk)
PE Galeries Bartoux (Parijs en Cannes – Frankrijk)
Voorbereiding van architecturaal project: “De grootste beeldhouwwerk ter wereld” te zijn
gerealiseerd gedurende de komende vijf jaar.
2012: Gast van eer bij CHIMERIA, kunstfestival (Sedan – Frankrijk)
Het verzamelen van kunstwerken in Galerie Bartoux (Parijs-Honfleur-Cannes)
Het verzamelen van kunstwerken in de galerie van Jardin des Arts (Parijs)
Het verzamelen van kunstwerken in de galerie van Graal (Agenn-France)
PE River Gallery, Bratislava (Slowakije)
2013: PE Gallery Le Jardin des Arts (Parijs-Frankrijk)
Tentoonstelling Galerie Pictura (Nederland)
PE Gallery droit de regard (Arcachon – Frankrijk)
PE Galerie Graal (Agen – Frankrijk)
2014: PE Gallery Les Petits Papiers (Brussel – België)

Voorbereiding van een reeks sculpturen worden gepresenteerd als een van de beste in de
tentoonstelling in Parijs.
Voorbereiding van architecturaal project: “De grootste beeldhouwwerk ter wereld” te zijn
gerealiseerd gedurende de komende vijf jaar.

4 / DI-Maccio ART MUSEUM

VOOR ONMIDDELLIJKE PUBLICATIE:

Contact
Erica Aertssen
Telefoon: + + 32 494 69 42 64
E-mail: di-maccio@di-maccio.com
Website: www.di-maccio.com
www.dimaccio-museum.jp
Fotomateriaal: www.flickr.com/photos/dimaccio/

DI-Maccio Visionary Art Museum OPENT in Niikappu, JAPAN

Japanse Mecenas eert Franse Visionary Artist door het openen van exclusieve Museum

Niikappu, Hokkaido, Japan – 23 augustus 2010 — Mitaka-Club kondigt de opening van zijn uitsluitend in het Frans Visionary kunstenaar Gerard Di-Maccio (www.di-maccio.com) gewijd Museum (www.dimaccio-museum.jp) .

Ongeveer twintig jaar geleden, Japanse kunstverzamelaar Isao Tanimoto, voorzitter van Mitaka-Club, werd verliefd op kunstwerk Gerard Di-Maccio tijdens een van zijn reizen naar Parijs. Vandaag zijn collectie telt meer dan 250 olieverfschilderijen, pastels en tekeningen van de kunstenaar. Vanaf augustus 5 2010, 50 kunstwerken worden tentoongesteld in het Di-Maccio Visionary Art Museum in Niikappu.

Onder hen de belangrijkste attractie, een monumentale olieverf van 27 meter lang en 9 meter hoog.

Initiatiefnemer en toonaangevend beeldend kunstenaar van de Visionary Art Movement, Gerard Di-Maccio begon zijn professionele carrière 35 jaar geleden. Door zijn kunst die hij communiceert zijn visioenen op een parallelle denkbeeldige toekomst. Subtiele banden met het menselijk bestaan kan de kijker de bekende realiteit te overstijgen en te voelen vervoerd in een nieuwe fantastische wereld.

«Bezoekers ontdekken de totale impact en de betekenis van de kunstwerken een keer in de voorkant van het monumentale schilderij. Volledig omringd door spiegels, dit meesterwerk dompelt de kijker in eindeloze oneindigheid »zegt Yuichi Yamaguchi, directeur van het Museum.

Het duurde Di-Maccio drie jaar om de 18 stukken die de grootste figuratieve olieverfschilderij wereldwijd ooit geschilderd door een kunstenaar samen te voltooien.«De grootste moeilijkheid was om dezelfde blijven gedurende deze drie jaar en een constante ritme te behouden tijdens het maken van», vertelt Gerard Di-Maccio.

Di-Maccio is geen nieuwkomer in Japan, noch in Europa of de Verenigde Staten In de afgelopen 25 jaar een aantal musea en kunstgalerijen rondreizende tentoonstellingen georganiseerd in Tokio, Parijs, New York en vele andere steden over de hele wereld.

De opening van de Di-Maccio Visionary Art Museum en de museumwinkel is een eerste stap in een ambitieus programma. Tegen de zomer 2011 zal de vaste collectie tentoon meer dan 150 werken en een aantal tijdelijke tentoonstellingen zullen periodiek showcase meer kunstwerken van de prachtige Di-Maccio collectie.
In de komende drie jaar zal worden toegevoegd een restaurant, smalll boutique hotel en cultureel centrum waar verschillende kunst gerelateerde evenementen worden gepland en waar bezoekers kunnen ontspannen en bad in een rustige, artistieke sfeer. Een concept dat een unieke ervaring voor de bevestigde kunstliefhebber wereldwijd evenals de nieuwkomer op zoek naar een kunst initiatie garantuees.

Contact informatie
Di-Maccio Visionary Art Museum,
Tweehonderdenvijf-vier, Aza Taiyo
Niikappu-cho, Niikappu-gun

Monumentale schilderkunst 5 / DI-Maccio’s (27mx9m)

Het monumentale schilderij is een van de meest representatieve werken van Gerard Di-Maccio uiten van zijn visionaire en surrealistische wereld. Het drukt een wereld waren de realiteit is een droom en waar een droom wordt werkelijkheid. De kunstenaar drukt het dualisme tussen de positieve en de negatieve, door middel van gemoduleerde schaduwen en enlighted onderdelen.
Bovendien is in de onderliggende structuur van dit monumentale schilderkunst, zal de aandachtige kijker ontdekt het teken van oneindigheid, de vorm van een horizontale 8: de zee aan de linkerkant, onderste deel en op de top, rechterzijde, terreinen en de hemel op de bodem naar rechts en boven aan de linkerkant van het schilderij.
Dit oneindig zorgt voor een perfecte balans in het kunstwerk en maakt de kijker het spoor bijster van tijd en ruimte. Er is geen begin, geen einde, maar een perfecte harmonie.

Dit gevoel van oneindigheid wordt nog versterkt door het feit dat de monumentale schilderkunst in de Di-Maccio Museum zal worden omgeven door spiegels op de vloer, de zijkanten en op het plafond. Semi-Cercles en «half« aangemaakt karakters hele geworden, en zal eindeloos zich in de futur van magische wereld Di-Maccio’s projecteren.

Het monumentale schilderij staat garant voor de kijker een ervaring en sensatie van oneindigheid, gewichtloosheid, worden meegesleept door het kunstwerk in een magische wereld van de kunstenaar.

Het monumentale schilderij is een perfecte synthese van totale beheersing van kleur harmonieën, en perspectieven van deze fantastische artiest.

In dit monumentale schilderij alles zweeft: theorieën, ideologieën, waarden, structuren … Alle interpretaties zijn mogelijk: het paradijs, de hel, de normale, het paranormale, de echte wereld en de imaginaire wereld … Dit is een van de redenen waarom alle kijkers over de hele wereld kunt vinden zich ergens in deze magische wereld.

De structuur, de symbolen, de artistieke dimensie te maken van dit kunstwerk een universeel werk, toegankelijk voor de oplettende kijkers wereldwijd onafhankelijk hun cultuur, hun sociale achtergrond, hun prive-ervaring in het leven.

6 / Boeken

In 1983 Franse Gallery Ra, bewerkt het eerste boek over kunst Di-Maccio’s, het natrekken van de eerste jaren van zijn professionele carrière. De kunstenaar legt zijn persoonlijke visie op zijn kunst en aan het publiek aanbiedt sommige van zijn key-principes waarna hij de kunstwerken creëert.

In 1988, bij belangrijke rondreizende tentoonstellingen met 75 grote stukken in Japan, werd een tweede boek is geredigeerd door de beroemde krant Asahi Shimbun, welke titels: “Di-Maccio, genie van de visionaire kunst in Frankrijk”.
De invoering door Asahi Shimbun introduceert de Di-Maccio kunst om het Japanse publiek als “de leider van een nieuwe artistieke beweging in Europa de aankondiging van de 21ste eeuw”.
Franse president Jacques Chirac schreef een inleiding in dit tweede boek, “die willen een enorm succes van deze eerste belangrijke Di-Maccio tentoonstelling in Japan” en benadrukt out “het belang van het voor de culturele uitwisseling tussen Japan en Frankrijk”.
Georges MATHIEU, lid van de Academie Française, feliciteert Di-Maccio voor zijn werk en de krachtige techniek weerspiegelt.
In de inleiding van Hiromi Ohsawa, de beroemde Japanse kunstcriticus nodigt
het publiek om “de fantastische en indrukwekkende wereld van de kunst van Di-Maccio, vooraanstaande kunstenaar van de Franse visionaire beweging” in te voeren.
Yoshio Yoshimura, lid van Asahi Shimbun, citeert Di-Maccio als “de meest populaire visionaire artiest ooit gezien”.

In 1992, Asahi Shimbun, organiseert een tweede belangrijke rondreizende tentoonstelling die zal verwelkomen meer dan 250.000 bezoekers.
Atsushi TAKEDA, belangrijke kunstcriticus in Japan, geeft zijn inleiding “Di-Maccio’s kunstwerk, of een gloednieuwe reeks (in de kunstwereld)”.
“Men moet het ermee eens dat Di-Maccio heeft een gloednieuw type kunst gemaakt, en wat meer is uitzonderlijk, het is gebaseerd op traditie (= traditionele techniek). Het heet Visionary Art “” Di-Maccio wordt visionaire kunstenaar van de moderne tijd, in staat om een wereld te creëren als geen ander in staat is het doen van de “.
Yoshio YOSHIMURA spreekt over ‘wonderbaarlijke technische bekwaamheid “.

In 2004, een nieuw boek is bewerkt. Dit boek geeft een overzicht van het beste van recente werken Di-Maccio’s.

In 2012 een nieuw boek zal worden uitgegeven ter illustratie van de Visionary kunst van het Di-Maccio.
Speciale lay-out en vorm zal worden aangepast aan de enorme impact van de kunst Di-Maccio laten zien.

7 / Worldwide Exhibitions

Vanaf de eerste momenten van zijn carrière als professioneel kunstenaar, zijn belangrijke tentoonstellingen georganiseerd. De eerste persoonlijke tentoonstellingen werden gehouden in de Parijse galerie Ra, die de kunstenaar meer dan 14 jaar vertegenwoordigd. Met ingang van 1979, om de 18 maanden van de kunstenaar, die vertegenwoordigd zijn nieuwe werken op regelmatige basis in de galerie, aangeboden aan het grote publiek van de Franse en internationale kunst amateurs een verzameling van nieuwe werken. Di-Maccio’s tentoonstellingen zijn altijd een gebeurtenis die pers en media wachten ongeduldig en zowel amateurs als kunstverzamelaars van over de hele wereld staan klaar om de rij staan voor enkele uren aan een autographe te verkrijgen van de artiest of het stuk van hun dromen te kopen. De opening nachten worden bezocht door 1,000 tot 1,500 mensen die wordt beschouwd als zijnde tien keer meer dan het gebruikelijke aantal bezoekers voor een uitstekende tentoonstelling.
Met ingang van 1993 is Di-Maccio werk tentoongesteld op de Champs-Elysees Avenue in Parijs, een van de meest prestigieuze adressen van de Franse hoofdstad. In de loop van 2013 wordt een nieuwe tentoonstelling gepland op hetzelfde adres.

In de tussentijd werd Di-Maccio’s artwork ook tentoongesteld in Europa, Azië en de Verenigde Staten, zoals voorheen.

Vele malen, Di-Maccio werd gekozen toonaangevende kunstenaar in tentoonstellingen in heel Frankrijk (Saint-Sebastien, Avoriaz, Lamballe, Thionville, Vascuoeil, en nog veel meer)

8 / Prijzen en onderscheidingen

Zilveren medaille Vereniging van Franse Kunstenaars (deze vereniging is gerelateerd aan het Grand Palais, de officiële tentoonstellingsruimte voor kunstenaars, sinds Monet)

Commandor Golden Palmes, Belgisch-Spaanse vereniging (Official Vereniging van voormalige Belgische Koningin Fabiola, van Spaanse afkomst)

1ste prijs van “Festival van Parijs”, Saint-Germain des Pres (Saint-Germain des Pres staat bekend als een van de mooiste plaatsen voor trendsetters in de Franse kunstwereld)

Gouden medaille van de menswetenschappen academie van U.S.A

5 x Gouden medaille van verdienste of zogenaamde “7de November” medaille (1999,2000,2001,2002,2003) – Tunesië – hoogst mogelijke onderscheiding voor bijzondere bijdragen aan het land.

Ridder in de kunst – Honors uitzonderlijke bijdrage aan de kunst van het land

Delen wordt gewaardeerd